Min lägenhet.

Ja, min lägenhet. Egentligen inte min, jag och bror delar lägenheten tillsammans. Men den är faktist ganska fin, på sitt sätt.
Nästan aldrig ordning, och vi är dåliga på att dammsuga. Vi har inga dekorationer, bara våran TV och våra datorer. Vi har  köksredskap precis för att endast laga den enklaste maten.

Om jag måste tänka på något ställe, så har jag nog mest varit här i lägenheten de senaste åren. Förut stannade jag hemma när alla drog ut på krogen. Satt själv vid datorn och spelade WoW, ofta i vent med någon WoW-polare. Alla andra är ute och dricker och knullar runt, men själv sitter man och diskuterar olika items eller specs, eller kanske berättar om de grymma PvP-spelarna. Satt även ofta och lirade DotA med SS och Fille.

Och snart är min tid här i lägenheten slut. Jag kommer sakna det här stället. Jag kommer sakna alla roliga stunder jag haft här, med eller utan brorsan hemma. Jag kommer sakna när mina polare kom hit och körde GB, alla (dock bara 3-4 st) LAN jag har haft, de småfester vi haft här. Ja, jag kommer sakna det mesta. Förutom en sak, och det är att ytterväggarna inte är isolerade, vilket gör rumstemperatuern obarmhärtigt kall på vintern. Jag kommer sakna min lägenhet, ändå.

Men man måste gå vidare. Det börjar bli tid att se framåt, och lämna det gamla bakom sig. Minnena får följa med, det kan vara skönt att tänka tillbaka ibland. Snart lämnar jag min lägenhet, och det är för gott. Troligtvis kommer jag flytta ner mot södra Sverige. Helst Göteborg. Dels för att alla säger att det är en skön stad (nej, jag har aldrig varit dit), dels för att jag gillar dialekten och deras attityd och stil, och dels för att jag gärna vill träffa Emma någon gång!

Men beslutet är taget, jag ska flytta från Boden. Jag kan inte säga när, men jag vet att jag ska göra det.
Många kommer jag sakna, och jag hoppas någon kommer sakna mig. Det finns inte bara dåliga saker med Boden, för alla minnen man har härifrån kommer vara till största dels bra.

Men jag kommer inte glömma min lägenhet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0