Midsommarmorgonsdröm

Jag och farsgubben sitter här hemma i skogslandet. Det är fridfullt, tyst, och några små moln döljer morgonsolen.
Som alltid, TV:n står på Discovery Channel, och färdigbryggt kaffe finns i köket.

Idag ska vi fira våran familjs midsommar i en grannby, ungefär 4.5 mil norrut. Det kommer nog bli trevligt.
Jag har alltid gillat att resonera och diskutera med äldre människor, i folkmun kallat gammelfolket.
Det känns som att deras erfarenhet och personlighet är fulländade. Dom är sig själva, och har redan för länge, länge sen upptäckt att det är det bästa sättet att finna ro.

Men även om idag kommer bli roligt, så kan jag ändå inte sluta oroa mig för framtiden. Jag vill fortfarande flytta, men jag är osäker. Jag har ansökt om jobb, och kommer hoppas att jag får det.

Nu börjar solen titta fram. Det är alltid så fint här hemma på gården när det är sommar. Solen lyser in genom fullblommade björkar, svalorna kvittrar tidigt på morgonen, och våran husekorre äter sig fet på fågelfrön.

För vissa skulle detta kännas som en sommarstuga. Men för mig är det alltid hemma. Ett hem som jag alltid kommer vara välkommen till.

Glad midsommar!

Kommentarer
Postat av: Sofie

hoppas du hade en trevlig midsommar!:D

2009-06-21 @ 21:09:30
URL: http://sofieoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0