2 månaders jobb, bra betalt och relativt slött.

Jag fick reda på av min boss i tisdags, att vi skulle få börja jobba denna vecka. Så jag och två bekanta började igår. Det kändes riktigt bra att få sig en kort anställning, nu när jag snart ska flytta.

För pengar kommer jag verkligen behöva, och lönen för båda månader täcker de kostnader jag måste stå för.
Först och främst, ska jag ha lite pengar så att jag kan betala första hyran på en lägenhet där nere i Göteborg.
Sen måste jag hjälpa till med halva hyran på den nuvarande lägenheten, då jag kommer bo här tills jobbet är slut.

Man får heller inte glömma maten. Och absolut inte att ha roligt.

Men det är oftast där pengarna hamnar, i att ha roligt. Fast i de flesta fall brukar man också ha roligt.

Men mina två månaders jobb kommer bli ganska bekväma. Vi håller på att bygga en ny återvinningscentral med tillhörande småstugor och förråd. Dessutom trivs jag relativt bra med mina arbetskamrater.

Men jag påpekar fortfarande, att snart är det dags. Får jag jobb i Göteborg så sticker jag direkt.
Har tänkt att göra ett litet test när jag flyttat ner. Om ingen här uppe saknar mig efter två månader, så kommer jag inte tillbaka hit på lång tid. Tror heller inte att någon kommer höra av sig, så!

Men tills vidare...

Kommentarer
Postat av: Pete

Jag hoppas som fan att du tar dig ner. Fatta vad kul vi kan ha på helgerna. :)

2009-06-06 @ 05:45:20
URL: http://pillerthriller.webblogg.se/
Postat av: Jonas

Jag kommer absolut sakna dig när du flyttar, men jag kommer att beundra dig ännu mer om du gör det! Jag vill också flytta, helst förra veckan, så du har mitt fulla stöd för ditt beslut. Kanske att man kommer att hänga på till hösten. Kör hårt!

2009-06-09 @ 23:21:40
URL: http://www.myspace.com/theelectriccobras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0