Självförtroende...

Det var ungefär en månad sedan jag skrev det senaste inlägget på min blogg. Och jag tycker att det är dags att uppdatera nu.

Det här inlägget skriver jag på grund av en svacka jag är i just nu. En svacka som egentligen begrundar sig i tvivel och dåligt förtroende om mig själv. Som de flesta med ett dåligt självförtroende, ser jag ner på mig själv, som en person som inte har samma värde som omvärlden.

Jag ser mig själv som liten och obetydlig bland de giganter som finns omkring mig. Och jag anser att mitt yttre inte räcker till för att kunna nå de mål jag har satt framför mig.

Det värsta är att jag berättar för folk hur dålig jag anser mig själv vara, och det var igår jag upptäckte hur självdestruktiv jag egentligen är. Hur svårt jag har för att undvika just det samtalsämnen som beskriver mina dåliga egenskaper till andra människor.

Visst, några säger att jag inte ser dålig ut, och att jag har en speciell charm. Men jag vet inte vad det är som gör att jag inte kan förstå deras avsikt; att få mig att må bättre.

Men jag vill verkligen göra något åt det. Jag vill känna mig helt säker i mig själv, jag vill trivas med mitt jag. Om jag klarar det själv vet jag inte, men jag ska försöka göra så gott jag kan.

Och jag hoppas verkligen att jag lyckas. Och om jag inte lyckas, så hoppas jag att det finns någon vänlig själ bland mina vänner som gärna hjälper mig att lyckas. Det kanske är mycket begärt med tanke på hur lite jag bidrar till de vänskapsband jag har.

PS. Jag vet inte om någon kommer bry sig om det här, men jag kände bara för att få skriva ut de känslor och tankar som snurrar i mig.

Ha're!

Kommentarer
Postat av: buset

Stand tall, stand strong!

2009-07-25 @ 15:39:48
Postat av: Xayida

Skriv gärna namn så jag vet vem jag ska tacka!

2009-07-25 @ 15:47:48
Postat av: Melinda

Du är verkligen inte liten och obetydlig, det lovar jag. Jag känner dig inte, men jag är helt säker på att du kommer att nå fram till de mål du har framför dig. Det gäller bara att våga ta risker/chanser så ska du se att det går finfint!

Jag tror att alla människor föds av en anledning, för tänk bara på att en del människor inte ens kan få barn, vilket är väldigt synd ifall de väldigt gärna vill ha barn..

Hur som helst (gud vad jag babblar) så tycker jag att du ska rycka upp dig och se det fina och positiva med dig själv!

Ha en fin dag, kram på dig!

2009-07-25 @ 16:09:24
URL: http://pindilusen.blogg.se/
Postat av: Xayida

Melinda, jag känner inte dig heller, men det känns verkligen bra att du verkar bry dig, och stöttar mig, även fast vi inte har något band över huvudtaget!



Tack! :)

2009-07-25 @ 16:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0